بهترین برنامه های آنالیز اینستاگرام

5 آبان 1400
نویسنده: سینا (مطهر) اکبر

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی چندین سال اخیر برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها و فیلم‌های مختلف است. این اپلیکیشن در ابتدا برنامه‌ای ساده برای اشتراک گذاری عکس بود اما به تدریج و با افزایش تعداد کاربران، ماهیت آن تغییر پیدا کرد که در پس آن برنامه های آنالیز اینستاگرام نیز ایجاد شده اند و به کاربران کمک می‌کنند تا دید بهتری از فعالیت‌های خود داشته باشند.

بسیاری از فروشگاه‌ها و برندهای معروف برای تبلیغ کسب و کار خود یک پروفایل اینستاگرام دارند و در آنجا تمامی محصولاتشان را به دنبال کنندگان خود معرفی می‌کنند. بسیاری از افراد نیز پروفایل شخصی خود را در اینستاگرام دارند و با هدف تجاری از آن استفاده نمی‌کنند. هر کاربر فارق از نوع استفاده‌ای که از اینستاگرام می‌کند، بهتر است برای مدیریت اکانت خود از برنامه های آنالیز اینستاگرام استفاده کند تا کنترل و نظارت کاملی بر پروفایل خود داشته باشد. به همین بهانه در ادامه این مطلب بهترین برنامه های آنالیز اینستاگرام برای اندروید و آیفون را به شما معرفی می‌کنیم.

اپلیکیشن Followers for Instagram

اپلیکیشن Followers for instagram یکی از بهترین برنامه های آنالیز اینستاگرام برای آیفون بوده که یک برنامه کم حجم و در عین حال کاربردی است. با استفاده از این برنامه به راحتی می‌توانید متوجه شوید که چه کسانی به تازگی شما را فالو کرده‌اند و یا چه کسانی شما را آنفالو کردند. این برنامه همچنین به شما امکان می‌دهد تا متوجه شوید چه کسانی به شما فالو بک (Follow Back) نداده‌اند و یا چه کسانی شما را بلاک کرده‌اند. علاوه بر این اپلیکیشن Followers for instagram نشان می‌دهد که خود شما نیز به چه اکانت‌هایی فالو بک نداده‌اید. برای کار با این برنامه کاربردی و پرطرفدار تنها کافی است نام اکانت و پسورد خود را در آن وارد کرده و تمامی اطلاعات بالا را در آن مشاهده کنید. این برنامه رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و کار کردن با آن سخت نیست. اگر برای گوشی آیفون خود به دنبال یک اپلیکیشن آنالیز اینستاگرام هستید برنامه Followers for instagram را حتما از اپ استور دانلود کنید.

برنامه Follower Analyzer Instagram

برنامه Follower Analyzer Instagram

اپلیکیشن Follower Analyzer Instagram نیز یکی از بهترین برنامه های آنالیز اینستاگرام برای گوشی‌های اندروید است. این برنامه نیز به شما نشان می‌دهد که چه کسانی شما را جدیدا فالو کردند، چه کسانی شما را بلاک یا آنفالو کردند و همینطور چه کسانی به شما فالو بک نداده‌اند. این برنامه همچنین اکانت‌هایی که بیشترین و کمترین تعامل را با اکانتتان داشته‌اند را به شما معرفی می‌کند. به عنوان مثال شما می‌توانید فهرست افرادی که هیچوقت پست‌های شما را لایک نکرده‌اند و یا برایتان کامنت نگذاشته‌اند و یا کسانی که همیشه پست‌های شما را لایک می‌کنند و از طرفدارانتان هستند را در این برنامه مشاهده کنید. برنامه Follower Analyzer Instagram به شما نشان می‌دهد که بهترین عکس یا ویدیویی که تا به حال به اشتراک گذاشتید کدام است و همچنین بهترین فالورهای شما که همیشه پست‌هایتان را لایک می‌کنند و برایتان کامنت می‌گذارند را نیز معرفی می‌کند.

اپلیکیشن Followers Insight

اپلیکیشن Followers Insight

اپلیکیشن Followers Insight یکی دیگر از بهترین برنامه های آنالیز اینستاگرام برای اندروید و آیفون است. این برنامه نیز جزئیاتی مانند فالورهای جدید و یا کسانی که اکانت شما را آنفالو یا بلاک کرده‌اند را در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر این با استفاده از برنامه Followers Insight می‌توانید فالورهای فعال و غیرفعال خود را شناسایی کنید و متوجه شوید که چه کسانی بیشترین و کمترین تعامل را با شما دارند. با نصب این اپلیکیشن همچنین می‌توانید بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام برای دریافت بازخورد بیشتر از سوی دنبال کنندگان خود را مشاهده کنید.

برنامه FollowMeter - Unfollowers Analytics

برنامه FollowMeter – Unfollowers Analytics

برنامه FollowMeter – Unfollowers Analytics یکی دیگر از برنامه های کاربردی آنالیز اکانت اینستاگرام برای اندروید است. این برنامه نیز ویژگی‌های مشابه برنامه‌های بالا را ارائه می‌دهد و با استفاده از آن به راحتی می‌توانید پروفایل اینستاگرام خود را مدیریت کنید. این برنامه برای افرادی که بیزنس اکانت اینستاگرام دارند بسیار مناسب است و با استفاده از آن به راحتی می‌توانید رفتار دنبال کنندگان خود را آنالیز کرده و فالوورهای واقعی را از فالورهای غیرواقعی (فیک) تشخیص دهید. از قابلیت‌های کاربردی برنامه FollowMeter – Unfollowers Analytics می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

• ردیابی کسانی که شما را آنفالو یا بلاک کرده‌اند

• چه کسانی به شما فالوبک نداده‌اند

• چه کسانی بیشتر از سایر دنبال کنندگان، استوری‌های شما را می‌بینند

• چه کسانی استوری‌تان دیده‌اند اما شما را فالو نکرده‌اند

• کسانی که بیشترین تعامل را با شما دارند

• نمایش پست‌هایی که بیشترین بازخورد را داشته‌اند

اپلیکیشن Iconosquare

اپلیکیشن Iconosquare یکی دیگر از برنامه های آنالیز اینستاگرام محسوب می‌شود و برای بازاریابی در اینستاگرام بسیار مناسب است. یعنی اگر اکانت شما برای فروش و تبلیغات محصولاتتان است، نصب برنامه Iconosquare برای شما بسیار مفید و کارآمد خواهد بود. این برنامه اطلاعات کاملی از رفتار دنبال کنندگان را در اختیارتان قرار می‌دهد و پست‌ها و استوری‌ها را به صورت حرفه‌ای تجزیه و تحلیل می‌کند. با استفاده از این برنامه می‌توانید بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام خود را بدست آورید و یا مشخص کنید که یک پست در یک زمان خاص به صورت خودکار به اشتراک گذاشته شود. اپلیکیشن Iconosquare پست‌های شما را به صورت اختصاصی آنالیز کرده و به شما کمک می‌کند تا دنبال کنندگان و بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید. با نصب این برنامه همچنین می‌توانید میزان تعامل افراد با اکانت و پست‌های خود را تحلیل و هشتگ‌ها را ردیابی کنید. آگاهی از روش کار رقبای خود نیز از مزایای دیگر این برنامه است. اپلیکیشن کاربردی Iconosquare به صورت نسخه وب و نسخه موبایلی (اندروید) در دسترس قرار دارد.

اپلیکیشن Unfollowers

اپلیکیشن Unfollowers

اپلیکیشن Unfollowers از دیگر برنامه های آنالیز اینستاگرام برای کاربران اندروید است که بسیار کاربردی بوده و اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اصلی‌ترین کارکرد این برنامه، نمایش نام افرادی است که شما را آنفالو کرده‌اند و یا به شما فالوبک نداده‌اند. شما همچنین می‌توانید اکانت‌هایی که کمترین تعامل با شما را دارند نیز شناسایی کنید. اپلیکیشنUnfollowers کاربران بسیاری دارد و در عین سادگی، اطلاعات جالبی به شما ارائه می‌دهد.

ما در این مطلب بهترین برنامه های آنالیز اینستاگرام برای اندروید و آیفون را به شما معرفی کردیم. همانطور که خواندید این برنامه‌ها می‌توانند حساب کاربری اینستاگرام شما را تحلیل کرده و اطلاعات جالبی را درباره رفتار و عملکرد دنبال کننده‌هایتان در اختیار شما قرار دهد. نمایش افرادی که شما را آنفالو یا بلاک کردند و یا افرادی که بیشترین و کمترین تعامل را با شما دارند از ویژگی‌های مشترک تمام این اپلیکیشن‌ها هستند. با نصب برنامه های آنالیز اینستاگرام می‌توانید پروفایل اینستاگرام خود را به خوبی مدیریت کنید. شما تا کنون کدام یک از این برنامه‌ها و یا برنامه‌های مشابه با آنها را نصب کرده‌اید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش ارسال دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.