تصاویر در اینستاگرام چگونه باید باشند؟

5 آبان 1400
نویسنده: سینا (مطهر) اکبر

امروزه اینستاگرام به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین صفحات مجازی در سراسر جهان شناخته می‌شود. در همین راستا بسیاری از کسب‌وکارها به صورت مجازی و با انتخاب درست تصاویر در اینستاگرام توانسته‌اند به موفقیت خوبی دست پیدا کنند.

اگر صاحب کسب‌وکاری هستید و قصد دارید به‌طور مجازی در این شبکه اجتماعی پرمخاطب فعالیت داشته باشید، باید به نکات کلیدی آن دقت کنید. برای مثال شما باید بدانید چگونه بیش‌ترین تاثیر را روی مخاطبان خود گذاشته و اعتماد آن‌ها را جلب کنید. اینستاگرام بیش‌ترین تاثیر را با اشتراک‌گذاری تصاویر روی مخاطبان خود می‌گذارد. بنابراین مهم‌ترین راه موفقیت کسب و کار، انتخاب مناسب تصاویر در اینستاگرام خواهد بود. بهتر است بدانید که تصویر پروفایل یک بیزینس اکانت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شما به‌طور روزانه با این تصویر در همه‌جا دیده می‌شوید. اگر قصد دارید تا با ویژگی‌های مهم تصاویر پروفایل و پست‌های اینستاگرام آشنا شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تصویر پروفایل اینستاگرام

ویژگی های تصویر پروفایل در اینستاگرام

به عنوان صاحب یک کسب‌وکار، زمانی که در فضای اینستاگرام فعالیت می‌کنید، باید به نکات کلیدی و حرفه‌ای کار در آن اشراف کامل داشته باشید. اولین و یکی از مهم‌ترین مواردی که با آن شناخته خواهید شد، تصویر پروفایلتان محسوب می‌شود. عکس پروفایل حتی می‌تواند مهم‌ترین المان صفحه اینستاگرام شما باشد. تصور کنید که همین تصویر کوچک قرار است هر جایی که کامنت می‌گذارید و یا هر زمانی که مخاطبان استوری های روزانه شما را دریافت می‌کنند، دیده شود. اگرچه ممکن است در کسب‌وکارهای مختلف، قوانین مربوط به تصاویر پروفایل کمی متفاوت باشد، اما ما در اینجا سعی کرده‌ایم تا به مهم‌ترین ویژگی‌های تصویر پروفایل یک بیزینس اکانت اشاره کنیم. برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • کیفیت بالای تصویر: منظور از اینکه کیفیت تصویر بالا باشد، تنها استفاده از یک گوشی و یا دوربین حرفه‌ای برای عکاسی نیست. شما باید به جزییات مربوط به عکاسی نیز دقت کنید. برای مثال عکس پروفایل را نباید در زمان تاریکی شب و یا ابری بودن هوا بگیرید. نور کافی یکی از مهم‌ترین موارد در عکاسی برای پروفایل اینستاگرام به شمار می‌رود. به منظور درست انجام دادن این کار، اگر در عکاسی حرفه‌ای نیستید، بهتر است برای آن هزینه بپردازید.
  • القای حس مثبت به مخاطب در تصویر: اگر قصد دارید تا از عکس شخصی خود برای پروفایل صفحه کاری‌تان استفاده کنید، بهتر است بدانید که عکس شما باید القاکننده حس مثبت به مخاطب باشد. برای مثال هرگز عکس نیم‌رخ، تصاویر غمگین از خودتان، تصاویری که از فاصله خیلی دور گرفته شده‌اند و یا حتی عکس‌های پرسنلی جدی، انتخاب مناسبی برای عکس پروفایل کسب‌وکارتان نیستند.
  • بیش‌ترین جزییات کار در عکس: تصویر پروفایل یک بیزینس اکانت باید بیش‌ترین جزییات از نحوه عملکرد خود را به مشتری انتقال دهد. مخاطب با دیدن چنین پروفایلی به راحتی و به سرعت جذب صفحه شما خواهد شد.
  • استفاده از لوگو: لوگو در حقیقت هویت اصلی برند شما به شمار می‌رود. جالب است بدانید که اگر از لوگو کسب‌وکارتان در پروفایل صفحه اینستاگرام خود استفاده می‌کنید، به‌نوعی از تکنیک‌های بازاریابی و برندینگ پیروی کرده‌اید. در این صورت، مشتری به‌طور روزانه با لوگو برند شما روبرو خواهد شد. به‌طورکلی مشاهده لوگو خاص برندتان، باعث به وجود آمدن حس اطمینان و اعتماد در مشتری خواهد شد.
  • المان‌های برندینگ در عکس: بهتر است برای فهم بهتر استفاده از المان‌های برندینگ در پروفایل بیزینس اکانت، یک مثال بیاوریم. تصور کنید که شما فروشنده محصولات آرایشی یک برند فرانسوی هستید. در این صورت پروفایل شما می‌تواند تصویری از کشور فرانسه یا برج ایفل که بسیار معروف است، باشد.
  • عدم تغییر مکرر تصویر پروفایل: زمانی که با توجه به شرایط کاری خود یک عکس خوب و باکیفیت برای پروفایل خود انتخاب کردید، باید به این نکته دقت کنید که تغییر دادن مکرر عکس و پروفایل می‌تواند به ضررتان تمام شود. اگرچه شما می‌توانید گاهی تصویر پروفایل خود را عوض کنید اما بهتر است مدت زمان آن بسیار طولانی باشد. یک راه‌حل برای تغییر عکس پروفایلتان می‌تواند این باشد که شما تصاویر انتخابی خود را وارد نظرسنجی مخاطبانتان کنید تا بیش‌ترین واکنش‌ها را از طرف مخاطبان خود دریافت کنید.

ویژگی های تصاویر پست های اینستاگرام

تصاویر پست های اینستاگرام

به‌طورکلی فضای اینستاگرام به صورتی است که با تصاویر، روی مخاطبان خود تاثیر می‌گذارد؛ بنابراین اگر به دنبال تاثیر گذاری هرچه بیشتر روی مخاطبانتان هستید، باید بیش‌ترین تلاش و تمرکز شما روی تصاویری که به اشتراک می‌گذارید باشد. اگرچه تصویر پروفایل شما مهم‌ترین المان موفقیتتان به شمار می‌رود اما تصاویری که در فواصل معین پست می‌کنید نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. بیشتر ویژگی‌هایی که در مورد تصاویر پروفایل بیزنس اکانت تان گفتیم، در مورد پست‌ها نیز صدق می‌کند. اما برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های عکس‌های پست‌های اینستاگرام عبارت‌اند از:

  • برقراری ارتباط با مشتری: هدف یک بیزنس اکانت، فروش کالا یا خدمات موردنظر است. شما برای فروش بیشتر، باید ابتدا با مشتری خود ارتباط موثر برقرار کنید. برای برقراری ارتباط، شما می‌توانید از فضاهای متفاوت بینایی، بویایی، چشایی و شنوایی در عکس خود استفاده کنید. زمانی که حس‌های خوب را باهم تحریک کنید بازخورد و پاسخ خوبی خواهید گرفت. شما می‌توانید تمام این فضاها را در یک عکس خوب در نظر بگیرید.
  • کیفیت بالای تصویر: اگرچه این موضوع را در مورد پروفایل نیز ذکر کردیم، اما بهتر است بدانید در کنار بالا بودن کیفیت عکس‌هایی که قصد پست کردن آن‌ها را دارید، شما می‌توانید از نرم‌افزارهای خاص برای ادیت عکس خود نیز استفاده کنید. کار با فتوشاپ یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. البته مهم‌ترین موضوع در عکاسی، نور به شمار می‌رود. روزهای ابری و کم‌نور مناسب عکاسی کردن نیستند. مگر اینکه به‌طور خاص بخواهید یک روز ابری و بارانی را به تصویر بکشید. تصویرتان نباید احساس غم به مشتری و یا مخاطبانتان القا کند.
  • داشتن تم: قبل از اینکه یک عکس را برای پست کردن انتخاب کنید، بهتر است کمی به تم صفحه کاری کسب‌وکارتان دقت کنید. بهتر است از تم خاصی پیروی کنید. دیدن این موضوع که شما کار خود را حرفه‌ای انجام می‌دهید و برای آن وقت می‌گذارید، باعث می‌شود مخاطبان حس اعتماد بیشتری داشته باشند.
  • کپی نکنید: کپی کردن عکس از پیج ها و یا حتی وب‌سایت‌های مختلف می‌تواند بازتاب منفی از طرف مخاطبانتان داشته باشد. سعی کنید هرگز از تصاویر دیگران استفاده نکنید.
  • نمایش روند کار در پست‌ها: تصاویری که پست می‌کنید، می‌توان نشان‌دهنده روند کاری‌تان باشد. برای مثال اگر کار درمانی انجام می‌دهید می‌توانید در یک پست اسلایدی روند درمان یک فرد را نشان دهید. همیشه دیدن نتیجه کار در تصاویر پایانی، حس اعتماد در مشتریان ایجاد خواهد کرد.

سخن پایانی

تمام صاحبان کسب‌وکاری که در صفحات اجتماعی مختلف فعالیت دارند، یک هدف مشترک را دنبال می‌کنند، که آن افزایش فروش است. یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان، اینستاگرام به شمار می‌رود. این شبکه اجتماعی به وسیله تصاویر با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کند. با توجه به این موضوع، هرچقدر صاحبان کسب‌وکارها، سررشته بیشتری از عکاسی داشته باشند، موفقیت بیشتری در این موضوع کسب خواهند کرد. شما با انتخاب مناسب تصاویر در اینستاگرام می‌توانید حس اعتماد را در مشتری از طریق پست‌ها و پروفایل بیزینس اکانت خود ایجاد کنید. استفاده از یک عکس بسیار باکیفیت و با جزییات بیشتر کاری در پست‌ها و همچنین استفاده از لوگو در پروفایل در راستای جلب اعتماد مخاطب بسیار موثر است.